Meer slagkracht met slimme processen

Rabo Vastgoedgroep

Leestijd 5 min.

Rabo Vastgoedgroep telde als holding acht bedrijfsonderdelen, van het restauratiefonds tot de investeringstak. Begin 2010 gebruikten zij allemaal nog een eigen e-mailplatform om klanten en relaties te bedienen. De resultaten daarvan waren niet naar tevredenheid van Rabo Vastgoedgroep.

De holding constateerde dat de doorloopsnelheid laag was en dat de output sterk wisselde in kwaliteit en uitstraling. Rabo Vastgoedgroep wilde dat veranderen: meer slagkracht en mailings die de eenheid van alle activiteiten van de holding benadrukken. Het riep daarvoor de hulp in van Add to Favorites.

Integratie

De opdracht: maak het mogelijk dat alle bedrijfsonderdelen e-mailen vanuit hetzelfde systeem en met dezelfde look and feel. Zorg daarnaast in de uitvoering voor meer mogelijkheden voor personalisatie en segmentatie, zodat we verschillende doelgroepen op maat kunnen bedienen.

Rabo Vastgoedgroep voegde daar bovendien nog een element aan toe: de onderdelen van de holding moeten weliswaar qua uitstraling bij elkaar worden gebracht, ze moeten op hetzelfde moment wel hun eigen identiteit behouden. Inwisselbaarheid moet worden vermeden.

Tot in detail

Onze eerste daad was de introductie van een nieuw systeem. Daarin centraliseerden we verscheidene onderdelen van het proces, maar zeker niet alle. We trainden de organisatie en beschreven tot in detail de verschillende stappen van het ideale mailproces.

Met de komst van het nieuwe systeem gingen kwaliteit en doorloopsnelheid van het mailproces sterk omhoog. Tegelijkertijd bleven de mogelijkheden groot voor een eigen invulling door de bedrijfsonderdelen.

Doorontwikkeling

Nu het nieuwe systeem volop in gebruik is, werken we volop aan de volgende stap: de doorontwikkeling van elk individueel mailproces binnen de onderdelen van Rabo Vastgoedgroep. De succesvolle integratie van acht verschillende mailprocessen betekent immers niet dat elk mailproces optimaal is.

Onze samenwerking met Rabo Vastgoedgroep biedt ons zo opnieuw de kans onze meerwaarde te laten zien. In elke stap van het mailproces kunnen wij een verschil maken. Ons werk bij Rabo Vastgoedgroep laat zien waartoe dat kan leiden.

Meer succesverhalen