Leestijd 4 min.
De vraag
CarsOnTheWeb, de van oorsprong Belgische online autoveilingwebsite, maakte zich op voor een grote verandering. CarsOnTheWeb zal namelijk, na de overname in januari 2019 door het Amerikaanse bedrijf KAR Auction Services, vanaf juni 2019 door het leven gaan als ADESA. Deze nieuwe identiteit omvat niet alleen een nieuwe bedrijfsnaam, maar ook een nieuwe huisstijl én een flinke uitbreiding in de dienstverlening.
CarsOnTheWeb heeft ons gevraagd om een creatief concept te bedenken en te ontwikkelen, waarmee deze naamswijziging gecommuniceerd kan worden. Dit concept moet inzetbaar zijn in 17 landen en daarnaast geschikt zijn om medewerkers, partners, klanten en leveranciers te informeren. Kortom: een mooie uitdaging!
Het concept
Als creatief concept is gekozen voor een geleidelijke onthulling. In samenwerking met onze partners creëerden we in een korte doorlooptijd een knallende omnichannel campagne, waarin we mensen nieuwsgierig maakten, de aandacht werd getrokken en werd vastgehouden. Uiteraard met een pay off die hierbij past: Reveal the future of online car sales!
Voor deze campagne zijn verschillende middelen en kanalen ingezet:
Dit trajact is opgesplitst in twee fases: de tease fase en de reveal fase. De tease fase bestond uit 3 verschillende beelden die langzaam de ‘onthulling’ visualiseerden.
Deze beelden zijn ingezet op verschillende kanalen: dynamische pop up banners op de website, custom made video’s, e-mails en beelden voor social media. Dit werd afgesloten met de grote onthulling. De reveal fase was de ‘big bang’ waarbij men kennis maakt met ADESA.
Deliverables
Meer info
Website ADESA