PSV bereikt groei van loyaliteit en conversie

PSV

Leestijd 5 min.

PSV had een simpel verzoek: de voetbalclub wilde zich in de inbox van supporters presenteren op een manier die de fans kenden van de prestaties op het veld: doelgericht, vanuit de techniek en kennis die nodig is om in te kunnen spelen op de actualiteit, hoe snel die ook verandert.

Doelgerichter

PSV was toen al volop aan het mailen om een grotere betrokkenheid van de achterban bij de club te bewerkstelligen. Dat ging niet slecht, maar het kon allemaal nog veel doelgerichter.

Onze eerste daad was de verouderde mailtool Tripolis Mail vervangen door Tripolis Dialogue. We zorgden meteen voor een upgrade van alle onderdelen van het mailproces, waardoor de club elke e-mail nu volledig in huisstijl kan versturen. De uitstraling van PSV is op elk moment gelijk.

Maatwerk

Om maatwerk mogelijk te maken, koppelden we de mailtool real-time aan PSV’s CRM-database van Microsoft Real Dynamics. PSV kan nu aan de hand van fanprofielen e-mails op maat samenstellen.

Daarnaast creëerden we een koppeling met de database voor clubcards van de KNVB. Dit leverde een belangrijke bijdrage aan het veiligheidsbeleid van PSV, omdat ‘supporters’ die niet welkom zijn in het stadion, nu geen aanbiedingen voor kaartjes meer kunnen ontvangen.

Loyaliteitsprogramma

Add to Favorites ontwikkelde ook het loyaliteitsprogramma van PSV, dat is gekoppeld aan supportersplatform MijnPSV. Met het programma voorziet de club supporters van gerichte informatie.

Add to Favorites formuleerde een heldere strategie voor het programma, uitgaande van de behoefte van de fans en de mogelijke communicatiemomenten rondom een wedstrijd.

Hogere conversie

Onze inspanningen hebben zich voor PSV uitbetaald aan de harde en aan de zachte kant. De club ervaart betere openingspercentages, meer kliks in de e-mails, een merkbaar grotere betrokkenheid van de fans en een directe conversiestijging via de webshop.

Meer succesverhalen