Heldere visie aan basis van succes

OHRA

Leestijd 5 min.

In de zomer van 2007 verstuurde verzekeraar OHRA regelmatig e-mailings, maar zonder veel resultaat. E-mail werd vooral gebruikt vanuit een sales benadering en had een lage status binnen de organisatie.

Strategie

Het tij keerde met de start van een nauwe samenwerking met Add to Favorites. In een strategisch document definieerden we wat e-mailen voor OHRA betekent. Kernwoorden: gericht en persoonlijk.

Mail naar kleine groepen en bedien ze met gerichte boodschappen die aansluiten bij hun profiel. Varieer daarbij in de momenten waarop je contact maakt, zodat je een veelzijdig en betrokken beeld van jezelf neerzet.

Routeplan

Uitgangspunt bij de start van onze samenwerking was het voortzetten van lopende e-mailactiviteiten. We keken mee bij OHRA en stippelden daarna een route uit. Denk aan:

  • procesinrichting
  • verantwoordelijkheden vastleggen
  • opleiden van de organisatie
  • rapportages waarborgen
  • keuze voor software
  • beheer van de database
  • integreren van systemen

Actief op alle fronten

De visie op de rol van e-mail en het stappenplan bewaken we nog steeds dagelijks. Dat doen we actief: we verzorgen elke stap van alle mailings van OHRA: opmaken, plaatjes en linkjes plaatsen, testen, verzenden, bewaken van de resultaten, rapporteren en verbetervoorstellen doen.

Ook zijn we ruim beschikbaar als sparringpartner voor medewerkers van OHRA. Steeds weer maken we de cirkel helemaal rond.

Technische ondersteuning

Minstens zo belangrijk is onze technische ondersteuning. We koppelden databases, integreerden bestanden en automatiseerden verschillende tussenstappen, zodat bijvoorbeeld bounces meteen worden weggeschreven in de database. Het proces verloopt nu gegarandeerd soepel.

Conversie en loyaliteit

E-mail heeft zich in hoog tempo ontwikkeld tot een belangrijk communicatiekanaal voor OHRA, dat e-mail tegenwoordig breed en succesvol inzet. De conversie overtreft de reguliere postactiviteiten en er is loyaliteit voor het product. OHRA ondervindt daarvan dagelijks de positieve effecten.

Meer succesverhalen