Denken vanuit de fan

PSV

Leestijd 5 min.

Wat was de vraag van de klant?
Hoe kan ik er voor zorgen dat de PSV-fan centraal staat in al mijn e-mails en alle data op één plek beschikbaar is EN ik optimale flexibiliteit behoud?

Wat is de oplossing?
Alle gegevens van een fan en, al zijn/haar wijzigingen die ontstaan vanuit een ontvangen e-mail moeten real-time gekoppeld worden met de centrale fandatabase in MS Dynamics CRM. In Tripolis dialogue worden de e-mails vervolgens opgemaakt en al dan niet automatisch verstuurt, zo houdt PSV eenvoudig de regie.

Wat heeft Add to Favorites bijgedragen?
Samen met de klant en de CRM-partner is de precieze inrichting bepaald en meegedacht over de optimale inrichting. Vervolgens is de gehele Tripolis dialogue database opnieuw ingericht en zijn flows voor aanmelden, wijzigen of afmelden direct aan de CRM database gekoppeld. Binnen Tripolis dialogue zijn nieuwe verzendlijsten gecreëerd en campagnes ingericht om e-mailings automatisch te kunnen versturen. De verschillende scenario’s en mogelijkheden zijn vervolgens uitgebreid besproken en getraind bij en met de klant.

De fan centraal

PSV wilt haar fans nog verder centraal gaan stellen en alle marketinguitingen gerichter en persoonlijker maken. Hiervoor moet een centraal profiel worden gerealiseerd in het CRM systeem van PSV: Microsoft Dynamics CRM. Vanuit dit centrale profiel worden dus ook alle e-mailactiviteiten geïnitieerd en uitgevoerd. Hiervoor is er een koppeling gerealiseerd door Zinnovation en Add to Favorites om het e-mailmarketing software pakket Tripolis Dialogue aan te laten sluiten met Microsoft Dynamics.

Hernieuwde inrichting koppeling

De Microsoft Dynamics CRM database is volledig leidend als database. Hierop is de Tripolis Dialogue database ingericht en daarnaast zal Tripolis Dialogue de opmaak en verzending van e-mailings verzorgen.

Per individuele verzending wordt vanuit Microsoft Dynamics middels de API (standaard methode voor realiseren connectie), een vooraf vastgestelde verzendlijst aangeleverd.

Deze aanlevering van de verzendlijst kan automatisch of op aangeven van een Microsoft Dynamics CRM user die een ‘ad hoc’ upload naar Tripolis initieert. De e-mails worden altijd beheert, opgemaakt en verstuurt vanuit Tripolis.

De verzending van de feitelijke e-mailing gaat dan ofwel handmatig of via de campagne manager van Tripolis Dialogue waarin bepaalde e-mailings geautomatiseerd kunnen worden verstuurd.

In het kader van het up-to-date houden van bestanden aan de brondatabase Microsoft Dynamics CRM bestaat de faciliteit om click, open en bounce data terug in te lezen in Microsoft Dynamics CRM.

Flexibiliteit behouden

Het doel om vanuit één centraal systeem e-mailmarketing acties te kunnen beheren, sturen en controleren, is hiermee behaald. En daarnaast is er ook nog steeds flexibiliteit door de mogelijkheid om e-mailings uit te sturen zonder direct de koppeling te gebruiken. Hiervoor is een speciale omgeving voor PSV ingericht in Tripolis Dialogue van waaruit PSV zelfstandig e-mails kan opmaken en versturen. Ook hier zijn natuurlijk de resultaten uitgebreid van te bekijken.

Over PSV

De Eindhovense Voetbalvereniging PSV (Philips Sport Vereniging) werd opgericht op 31 augustus 1913 en groeide uit tot een voetbalvereniging met drie sectoren, te weten: betaald voetbal, jeugdvoetbal en amateurvoetbal. Sinds 1 juli 1999 zijn alle professionele en jeugdactiviteiten van de Vereniging PSV ondergebracht in PSV NV.

Over Add to Favorites

Add to Favorites verzorgt klantcommunicatie en marketing via het kanaal e-mail. Dit doen zij door middel van het ‘total e-mail’ model, vanuit de overtuiging dat e-mail meer is dan een marketingkanaal alleen. Of e-mail nu wordt ingezet voor marketingdoeleinden of het benut wordt als volwaardig en direct communicatiekanaal – met Add to Favorites presteert u beter, terwijl u kosten bespaart. Add to Favorites verzorgt klantcommunicatie en marketing via het kanaal e-mail onder meer voor: Holland Casino, Bruna, Essent, Randstad, OHRA, Thermen Bussloo en Gemeente Den Haag.

Meer succesverhalen