Contactmomenten beheersen en kosten besparen

Gemeente Den Haag

Leestijd 5 min.

Ons werk voor de gemeente Den Haag is een goed voorbeeld van onze kracht. We bieden een expertise die veel breder is dan alleen de marketingkant van e-mail. Een logische organisatiestructuur, helderheid in beleid en strategie, tooling op maat: ons pakket heeft het allemaal.

Vakmanschap

Alle facetten van ons vakmanschap konden we inzetten in Den Haag, een gemeente die vooruitstrevend is in het gebruik van nieuwe mogelijkheden om burgers te benaderen. Zo introduceerde de gemeente het digitale portal Mijn Den Haag voor de inwoners.

Het portal heeft zich bewezen als een geweldige manier om direct, efficiënt en tegen geringe kosten het contact met de burger te onderhouden. Maar het portal is meer. Den Haag vroeg onze hulp bij de introductie van een e-mailnieuwsbrief voor de informatievoorziening aan burgers.

Geautomatiseerd proces

Wij realiseerden een koppeling tussen portal en nieuwsbrief. Op het portal geven Hagenaars aan welke onderwerpen ze belangrijk vinden, de gemeente maakt daarna nieuwsbrieven op maat – alles in een volledig geautomatiseerd proces. Den Haag voegt zelf ook onderwerpen toe.

Maatwerk is niet het enige voordeel van deze manier van communiceren naar een grote en gevarieerde doelgroep. Den Haag vermindert effectief de druk op telefonische helpdesks en balies en houdt het aantal contactmomenten beheersbaar. En dan is e-mailen ook nog eens sterk kostenbesparend.

Strategisch advies

Add to Favorites voerde niet alleen uit. We formuleerden ook een strategie en een advies voor de inrichting van de organisatie. Ook benoemden we taken en verantwoordelijkheden en hielden we workshops om binnen de gemeente Den Haag een basis te leggen voor een focus op e-mail.

Meer succesverhalen