Ultiem genieten met ontspannen marketing 

Nieuw MarTech landschap voor Quality Welnessresorts (QWR)

Geplaatst op: 25 juni 2020

Nieuw MarTech landschap stelt Quality Welnessresorts (QWR) in staat om te acteren op een compleet klantbeeld over alle welnessresorts heen in de verschillende fasen van de customer journey. 

Juni is een mooie maand voor QWR. De eerste onderdelen van de resorts gingen weer open én het nieuwe MarTech landschap is live gegaan. Terwijl het coronavirus huishield in Nederland hebben Add to Favorites en QWR gezamenlijk de marketingslagkracht van QWR vergrootWe hebben een nieuw fundament gelegd, waardoor QWR nog sterker uit deze crisis gaat komen. 

Het nieuwe MarTech landschap biedt bij de lancering al meer toepassingen dan het voorgaande landschap, denk naast e-mail als kanaal ook aan bijvoorbeeld SMS mogelijkheden en een integratie met online voor het herkennen van (ingelogde) bezoekers. Daarnaast is het vooral een basis, een framework voor de toekomstIngericht voor het aansluiten van nog meer kanalen, (data)bronnen, de nieuwe webshop en mogelijk nieuwe resorts.

 

Nu inzicht in klanten over alle resorts heen

Familiebedrijf Quality Welnessresorts, zoals het bedrijf officieel heet, is het moederbedrijf van onder andere Thermen Bussloo en Thermen SoesterbergDe welnessresorts verschillen van elkaar in sfeer en beleving, maar hebben ook veel gemeen. De resorts zijn de afgelopen jaren steeds meer gebruik gaan maken van de schaalvoordelen. Ondanks dat waren de klantdatabase van de 4 resorts nog gescheiden en was er onvoldoende inzicht om te kunnen acteren op de wensen en voorkeuren van de gastenMet het nieuwe MarTech landschap gaat QWR de belofte van een persoonlijk gezicht, oog en oor voor gasten én medewerkers nog verder waarmaken. 

 

Het MarTech landschap wordt gefaciliteerd door best-of-breed oplossingen

Na een tooling– en selectietraject heeft Add to Favorites geadviseerd voor een best-of-breed strategie. Op basis van onder andere de functionele wensen van het marketingteam en een analyse van het bestaande datalandschap is besloten om een aantal sterke oplossingen in het datalandschap te behoudenAan dit landschap zijn nieuwe oplossingen toegevoegd, PRDCT als Customer Data Platform en Selligent Marketing Cloud als omnichannel campagne management en executie platform. Deze 2 nieuwe oplossingen vervangen 8 verschillende oplossingen in het voorgaande landschap.

 

De inzet van PRDCT in het MarTech landschap

Het toevoegen van PRDCT aan het MarTech datalandschap is een echte stap voorwaarts voor QWR. PRDCT vervangt niet alleen verschillende datawarehouse toepassingen binnen het landschap, maar zorgt vooral voor een omslag in het data gedreven werken binnen de marketingorganisatie van QWR. Data is niet meer een complex iets dat alleen door de IT-resources beheerd kan worden. Het centrale klantbeeld over alle resorts heen wordt dankzij de oplossing van PRDCT volledig door de marketingafdeling zelf beheerd en de data wordt direct geactiveerd voor marketingcampagnes.

 

Het activeren van de data door Selligent Marketing Cloud

Deze campagnes worden gefaciliteerd door het flexibele Selligent Marketing Cloud platform. Dit platform stelt QWR in staat om de geprepareerde data van PRDCT te activeren voor relevante marketingcampagnes via verschillende kanalen. Zo sturen we boodschappen gepersonaliseerd op de website, e-mail en SMS naar prospects en gasten van de welnessresortsDe gasten worden zo volledig dynamisch benaderd; vanuit het favoriete resort wanneer dat relevant is of juist vanuit het resort waar een toekomstig bezoek gaat plaatsvinden. Hierbij wordt ook rekening gehouden met het voorkeurskanaal en de voorkeurstaal van de gast. Dit laatste is door de aansluiting van nieuwe resorts met een verzorgingsgebied tot over de landsgrenzen ook een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de communicatie met prospects en gasten van QWR.

 

Verwonderen van gasten vanuit de life cycle voor, tijdens en na een bezoek

Bij de lancering zijn ook de eerste lifecycle campagnes gericht op prospects en gasten vanuit het nieuwe MarTech landschap geactiveerd. Deze campagnes worden door het marketingteam van QWR en onze campaign marketeers gezamenlijk structureel geoptimaliseerd. Zo blijven we het maximale resultaat halen uit de campagnes voor QWR én zorgen we dat we waardevol blijven voor de ontvangers. 

Nieuwe 9+ en relevante sales-ervaringen worden frequent aan het totale aanbod van de life cycle campagnes toegevoegd om zo steeds meer gebruik te maken van de beschikbare toepassingen en nieuwe mogelijkheden in dit MarTech landschap. Hiermee gaat QWR een steeds relevantere rol spelen bij de ontspanning van de gasten voor, tijdens en na een bezoekGasten verwonderen en daarmee het effect van de marketingcampagnes optimaliseren is continu het doel. Of deze gasten nu al een hoge bezoekfrequentie hebben of (nog) niet. 

Meer weten over de rol van Add to Favorites bij QWR of de inzet van PRDCT, Selligent Marketing Cloud of andere MarTech oplossingen? Neem contact op met onze Business Development Manager Menno van der Meulen (via mvandermeulen@addtofavorites.nl of 06 55981850)

Meer nieuws