De klantenmiddag van 2017

Een terugblik

Geplaatst op: 6 december 2017

30 november organiseerden we onze jaarlijkse klantenmiddag. We kijken terug op een enerverende middag die bol stond van de inspiratie. Tijdens het event passeerden diverse onderwerpen de revue, zoals het beïnvloeden van gedrag, de rol van data en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Tot slot was er tijd voor interactie met het onderdeel speeddating.

INFORMATIEF, LEUK OM MENSEN VAN ADD TO FAVORITES TE ONTMOETEN EN EEN LEUKE OPZET (PRESENTATIE EN INTERACTIEF)

Eveline Sommeling, Marketeer bij APG

Are we in control of our own decisions?

De middag werd afgetrapt met een sessie van Maurice Tulen. De creatief strateeg van Add to Favorites vertelde over hoe het brein werkt en hoe je met deze kennis het gedrag van de consument kunt beïnvloeden. Welke technieken kun je hiervoor toepassen en in welke situaties? Zo werd bijvoorbeeld de vraag beantwoord over hoe je op korte termijn gemakkelijk je omzet kunt verhogen. Een voorbeeld nodig? Bekijk dan eens de Abandoned Cart Campagne van Bruna.

De rol van data

Om gedrag te kunnen beïnvloeden, moet je eerst weten welk gedrag er is. En dat gedrag verkrijg je uit je data. Campaign marketeer Bas Toonen wist in deze sessie de juiste snaar te raken. Want ja, er kán al zoveel! Maar passen we dit ook toe in de praktijk? Met een aantal concrete voorbeelden lichtte hij toe hoe een aantal klanten van Add to Favorites gedragsdata al weten toe te passen in hun communicatie.

De sessies van beide mannen hebben duidelijk gemaakt hoe in 2018 gecommuniceerd gaat worden door gedrag te beïnvloeden, op basis van kennis verkregen door data.

Wat betekent de AVG voor je organisatie?

Door een interactieve sessie onder leiding van Bas ter Burg werden onze klanten bewust gemaakt van wat de introductie van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gaat betekenen voor organisaties. Denk bijvoorbeeld aan procedures, de documentatie van persoonsgegevens en dat de AVG niet alleen voor web based activiteiten geldig is. Een taai onderwerp dat gewaardeerd werd door het publiek vanwege het interactieve element.

Speed dating

De middag werd afgesloten met speeddates. In 4 rondes gingen onze klanten gesprekken met elkaar aan over uiteenlopende onderwerpen. Bijvoorbeeld:

Na het speeddaten kon er nog doorgepraat worden onder het genot van een hapje en drankje bij de aansluitende borrel.

Kortom: het was een inspirerende en interactieve middag die onze klanten handvatten heeft gegeven om hun marketingactiviteiten naar een hoger plan te tillen.

Meer nieuws