Add to Favorites stapt in post

Geplaatst op: 3 mei 2016

Post? Papier? In deze tijd van digitalisering? Jazeker! Maar wel alleen transactionele communicatie via post.

Naast e-mail en SMS gaat Add to Favorites ook posthandling doen. Dus de opmaak, het printen (van de brief en enveloppe), de handling en verzending van transactionele communicatie via post. Denk hierbij aan bijvoorbeeld welkomstbrieven, contracten, tariefcommunicatie, bevestigingen etc. al dan niet met eventuele (gepersonaliseerde) bijlagen. Maar denk bijvoorbeeld ook aan het (automatisch) opvolgen van e-mail bounces met een poststuk. Als bijvoorbeeld een contract via e-mail niet aankomt bij de ontvanger, dan wordt deze automatisch alsnog via post verstuurd. Als toevoeging kan dan worden verwezen naar een web based procedure om het e-mailadres aan te passen zodat het een volgende keer wel goed gaat. Ook dat laatste proces –het wijzigen van het e-mailadres- gaat Add to Favorites faciliteren.

Bas Ter Burg, managing director bij Add to Favorites: “Wij krijgen via onze klanten steeds vaker te maken met transactionele (proces) post/e-mail communicatiestromen waarbij wij het e-mailgedeelte voor onze rekening nemen en een andere leverancier het post gedeelte. Daarnaast wil de klant vaak 1 contactpersoon die de regie voert en die zorgt dat het allemaal wordt geregeld. Dat is voor ons de reden geweest om ook dit kanaal aan te bieden en daarmee verder te groeien richting een meer multichannel propositie”.

Ook voor het opvolgen van bounces met een brief zit veel potentie. Bas Ter Burg: “Bij sommige van onze klanten is een e-mailadres wel 15 tot 25 euro waard. Dan loont het om bounces actief op te volgen via een brief. En in de praktijk zien wij bij sommige klanten 30% conversie op het verzoek in dergelijke brieven om het e-mailadres aan te passen zodat een volgende e-mail weer aankomt. Let wel, het gaat hier met name om transactionele post via e-mail waar de klant van onze klant dus ook veel waarde aan hecht. Anders zou die 30% niet worden gehaald vermoed ik. Een bijkomstig voordeel is dat na het wijzigen van het e-mailadres ook de marketing e-mails weer aankomen”.

Meer informatie?
Wil je meer informatie over dit onderwerp? Neem dan contact op met Add to Favorites via 030-7551560.

Meer nieuws