Het succes van een hartelijk welkom

Geplaatst op: 27 juli 2016

Tip 1. Genereer meer aandacht voor jouw aanmeldprocedure

Voor je websitebezoekers is het vaak lastig de inschrijfprocedure te vinden. Voor een goede welkomstcampagne moet daarom allereerst de vindbaarheid van jouw aanmeldscherm gegarandeerd zijn.

 

Voorbeeld aanmeldprocedure met vinkjes

 

Tip 2. Maak direct gebruik van de aanmeldgegevens

Een hartelijk welkom genereer je niet als je de potentiële ontvanger irriteert bij het aanmeldproces. Buiten de mogelijkheid om dat iemand afhaakt bij de inschrijving, loop je direct het risico dat de attitude van je potentiële ontvanger (en uiteindelijk klant) minder positief is tegenover jouw organisatie.

 

Tip 3. Onderscheid je van de concurrent en behaal voordeel uit deze eerste e-mail

Een aanmeldbevestiging is gewenst mits deze goed benut wordt. Het draagt bij aan een totaalbeleving van de potentiële klant over jouw organisatie. De ontvanger dient met elke e-mail een warm welkom te ervaren.

 

Tip 4. Lees hier over een goed voorbeeld van een welkomstcampagne

Wat voor een welkomstcampagne je inricht is afhankelijk van jouw doelstellingen en wensen. Belangrijk is in ieder geval dat de contactmomenten hartelijk zijn en een bijdrage leveren aan de opbouw van een relatie.

Welkomstcampagne HANOS
In samenwerking met HANOS heeft Add to Favorites een welkomstcampagne ingericht. Hierbij wordt met e-mails een hartelijk welkom verzorgt en tegelijkertijd naar een doel toegewerkt. Het doel is dat mensen die zich ingeschreven hebben voor de klantenpas, deze daadwerkelijk ook ophalen. Door deze welkomstcampagne zijn er meer Wereldpassen opgehaald.

Meer nieuws