Retentie is een veel besproken onderwerp binnen organisaties. Er zijn veel verschillende trucs die uit de kast worden gehaald om klanten te behouden. Klantwaardering is daar een voorbeeld van en verrassende e-mails kunnen hierbij helpen.
We hebben hieronder een paar leuke voorbeelden voor je op een rij gezet die een feestje in de inbox zijn.
Van wie? OHRA – VerzekeringsmaatschappijWat zie je hier? De Klantwaarderingsmail Zorg. Intern bij OHRA ook wel Happy Mail genoemd.Doel van de e-mail Verrassen en blijk van waardering geven. Boodschap Timing Creatie |
Thermen Bussloo – Jubileum e-mail |
Van wie? Thermen Bussloo – Wellness & HotelWat zie je hier? Jubileum e-mail ter ere van het 10-jarig bestaan van Thermen Bussloo.Doel van de e-mail Een belevenisvol bedankje voor het helpen verwezenlijken van de droom van Thermen Bussloo. Boodschap Timing Creatie |
Picnic – Jaaroverzicht |
Van wie? Picnic – Online supermarktWat zie je hier? Terugblik van het afgelopen jaar van jou als klant.Doel van de e-mail Een belevenisvol bedankje voor een mooi jaar vol met bestellingen. Boodschap Timing Creatie |
Bol.com – Jubileum e-mail |
Van wie? Bol.com – WebwinkelWat zie je hier? Een jubileum e-mail die de klant ontvangt wanneer deze één of meer jaar klant is.Doel van de e-mail Een WOW-moment creëren en de klant verrassen op een belevenisvolle manier. Boodschap Timing Creatie |
Spotify – Maandoverzicht |
Van wie? Spotify – Digitale muziekserviceWat zie je hier? Terugblik van vorige maand van jou als klant. In dit geval augustus.Doel van de e-mail Verrassen door te laten zien dat je de interesses van de klant kent. En vervolgens een leuk voorstel doen dat past bij de klant. Boodschap Timing Creatie |
Jack & Jones – Bedankt e-mail |
Van wie? Jack & Jones – (online)kledingwinkelWat zie je hier? Een bedankt e-mail naar een aanmelder van de klanten club die al aangemeld is.Doel van de e-mail Laten weten dat Jack & Jones jou in ieder geval kent en zeker niet vergeten is. Vervolgens direct de aandacht proberen vast te houden en kennis te maken. Boodschap Timing Creatie |
Serious Request – Bedanktmail |
Van wie? 3FM & Rode Kruis – Radio & Goede doelen organisatieWat zie je hier? Een bedankt e-mail naar mensen die een veilingaankoop hebben gedaan en dus een steentje hebben bijgedragen aan het Rode Kruis.Doel van de e-mail Persoonlijk en uitbundig bedanken van mensen die een veilingaankoop hebben gedaan door middel van een videoboodschap. Boodschap Timing Creatie |