Een feestje in je inbox

Geplaatst op: 24 maart 2017

Retentie is een veel besproken onderwerp binnen organisaties. Er zijn veel verschillende trucs die uit de kast worden gehaald om klanten te behouden. Klantwaardering is daar een voorbeeld van en verrassende e-mails kunnen hierbij helpen.

We hebben hieronder een paar leuke voorbeelden voor je op een rij gezet die een feestje in de inbox zijn.

OHRA – Klantwaarderingsmail Zorg

 

Van wie?
OHRA – VerzekeringsmaatschappijWat zie je hier?
De Klantwaarderingsmail Zorg. Intern bij OHRA ook wel Happy Mail genoemd.Doel van de e-mail
Verrassen en blijk van waardering geven.

Boodschap
“Bij OHRA willen wij jou als klant zo goed mogelijk ontzorgen. Wat doen we daar dan voor? Beleef het mee.”

Timing
December. Klanten kunnen in deze periode de keuze maken te blijven of over te stappen naar een andere verzekeraar.

Creatie
Focus op beleving en sfeer. Subtiel gebruik van animaties.

 Thermen Bussloo – Jubileum e-mail

Van wie?
Thermen Bussloo – Wellness & HotelWat zie je hier?
Jubileum e-mail ter ere van het 10-jarig bestaan van Thermen Bussloo.Doel van de e-mail
Een belevenisvol bedankje voor het helpen verwezenlijken van de droom van Thermen Bussloo.

Boodschap
“Dromen worden waargemaakt bij Thermen Bussloo. Van droom naar werkelijkheid, 10 jaar ontspanning bij Thermen Bussloo.”

Timing
September. Als aankondiging van het jubileum van Thermen Bussloo in de week van 26 september t/m 2 oktober.

Creatie
Focus op beleving en hoge mate van personalisatie. De droom van Thermen Bussloo is tot leven gebracht door de dromenvangers en animaties.

Picnic – Jaaroverzicht

Van wie?
Picnic – Online supermarktWat zie je hier?
Terugblik van het afgelopen jaar van jou als klant.Doel van de e-mail
Een belevenisvol bedankje voor een mooi jaar vol met bestellingen.

Boodschap
“Super bedankt voor het afgelopen jaar. Bekijk wat we samen voor elkaar hebben gekregen.”

Timing
Januari. In plaats van een standaard Gelukkig-nieuwjaars-e-mail.

Creatie
Focus op hoge mate van personalisatie. Met een tikkeltje humor en leuke facts.

Bol.com – Jubileum e-mail

Van wie?
Bol.com – WebwinkelWat zie je hier?
Een jubileum e-mail die de klant ontvangt wanneer deze één of meer jaar klant is.Doel van de e-mail
Een WOW-moment creëren en de klant verrassen op een belevenisvolle manier.

Boodschap
“Gefeliciteerd met jouw jubileum. Laten we samen in het verhaal duiken dat we hebben gedeeld.”

Timing
Start in 2016. Wanneer iemand x-jaar klant is.

Creatie
Een virtueel dagboek met hoge mate van personalisatie, belevenis door animaties en leuke facts die de klant en bol.com met elkaar gedeeld hebben.

Spotify – Maandoverzicht

Van wie?
Spotify – Digitale muziekserviceWat zie je hier?
Terugblik van vorige maand van jou als klant. In dit geval augustus.Doel van de e-mail
Verrassen door te laten zien dat je de interesses van de klant kent. En vervolgens een leuk voorstel doen dat past bij de klant.

Boodschap
“Kijk dit is het overzicht wat we hebben gemaakt van jouw keuzes en interesses van vorige maand. Speciaal voor jou: deze nummers hebben we voor je uitgekozen.”

Timing
Overzicht van de maand ervoor.

Creatie
Overzicht van leuke persoonlijke facts onder elkaar in overzichtelijke blokken. Focus ligt bij het gebruik van data.

Jack & Jones – Bedankt e-mail

Van wie?
Jack & Jones – (online)kledingwinkelWat zie je hier?
Een bedankt e-mail naar een aanmelder van de klanten club die al aangemeld is.Doel van de e-mail
Laten weten dat Jack & Jones jou in ieder geval kent en zeker niet vergeten is. Vervolgens direct de aandacht proberen vast te houden en kennis te maken.

Boodschap
“Was je ons vergeten? Wij jou niet hoor! We kennen je en hopen je niet nog eens uit het oog te verliezen.”

Timing
Wanneer je opnieuw interesse toont in de klanten club door je aan te melden terwijl je al lid was.

Creatie
Overzichtelijke e-mail met duidelijke call-to-action om klikgedrag naar de website te stimuleren.

Serious Request – Bedanktmail

Van wie?
3FM & Rode Kruis – Radio & Goede doelen organisatieWat zie je hier?
Een bedankt e-mail naar mensen die een veilingaankoop hebben gedaan en dus een steentje hebben bijgedragen aan het Rode Kruis.Doel van de e-mail
Persoonlijk en uitbundig bedanken van mensen die een veilingaankoop hebben gedaan door middel van een videoboodschap.

Boodschap
“Met jouw fantastische hulp kunnen we kinderen met een longontsteking een toekomst geven. Bedankt!”

Timing
December. Eindstand na de actie van het Glazen Huis.

Creatie
Een persoonlijke boodschap door middel van een video (die je op de landingspagina bekijkt).

Meer nieuws