E-mailtip 2: ontdek Pixylon

Geplaatst op: 13 april 2016

Pixylon is een innovatieve ontwikkeling van Tripolis. Deze tool stelt je in staat in te spelen op het moment van openen, het soort device waarmee de ontvanger de e-mail opent en de locatie waar de ontvanger zich bevindt wanneer de e-mail geopend wordt. De content wordt dus volledig dynamisch en aanpasbaar aan veel situaties.

Indien een ontvanger bijvoorbeeld vandaag de e-mail opent zal er een andere agenda met evenementen getoond worden dan wanneer de ontvanger de e-mail een week later opent. Een week later zijn de evenementen die afgelopen zijn namelijk niet meer relevant voor de ontvanger, dus worden deze automatisch weggelaten. Het gaat hierbij niet om tekst die zich aanpast, maar een afbeelding. Alleen afbeeldingen kunnen namelijk wijzigen wanneer een ontvanger de e-mail opent.

Voorbeelden van mogelijkheden bij het gebruik van Pixylon

Pixylon en de werkbaarheid ervan in e-mail

Pixylon is een toepassing die erg goed geaccepteerd wordt door verschillende e-mailclients en is dus erg toegankelijk om toe te passen. Voor zover bekend zijn er geen problemen die zich voordoen bij de toepassing ervan in e-mail. De inspanning is dus zeker de moeite waard voor het resultaat dat het oplevert; relevante content voor die ene ontvanger.

Schema van een aantal tests die gedaan zijn bij het gebruik van Pixylon in e-mail

Ontdek Pixylon en bied relevantere content

Is het de moeite waard om het toe te passen?

Pixylon is een toepassing die goed geaccepteerd wordt door verschillende e-mailclients en is dus toegankelijk om toe te passen. De waarde van jouw bericht wordt met Pixylon vergroot en daarmee ook de kans dat jouw e-mail goed gelezen wordt en de conversie vergroot wordt. Het is zeker een toevoeging aan je e-mails als je echt relevant wilt communiceren met je ontvangers.

Meer nieuws