OHRA – Klantwaarderingsmail Zorg
OHRA wilde haar zorgklanten waarderen en tegelijkertijd op een aangename manier op de hoogte brengen van de mogelijkheden binnen de verzekering. Dit in de periode rondom Kerst waarin mensen de keuze kunnen maken om te blijven of over te gaan naar een andere verzekering. Ideaal om te combineren met een mooie Kerstgroet.
- Past goed binnen thema van de periode van verzending, maviar ook bij de huisstijl.
- Rekening gehouden (technisch) met gebruiksvriendelijkheid devices en e-mailclients.
- Gebruik van verrassende effecten als GIF.
- Sturing aan de hand van elementen, zoals: pijltjes, een te volgen tijdslijn, gecentreerde tekst.
- Zo min mogelijk elementen die afleiden van het doel.
Thermen Bussloo – Introductie beautycentrum
Het vernieuwde beautycentrum wordt geïntroduceerd met een beautymaand en daar hoort natuurlijk een nieuw design bij.
- Past goed bij Thermen Bussloo door sfeer en passende beelden (van toegevoegde waarde).
- Gebruik van verrassende effecten als GIF.
- Sturing aan de hand van elementen, zoals de hoofdbanner die met de vorm van een hartje trechtert (punt) naar de gecentreerde tekst eronder.
- Duidelijke sturing op call-to-action button. Door kleur, grootte en positie button(s).
- Leuke personalisatie door koppeling sterrenbeeld ontvanger met type kristal.
Bruna – Nieuwe welkomstcampagne
Een nieuwe campagne om alle nieuwe inschrijvers van de nieuwsbrief i.p.v. een algemene bevestigingsmail, een hartelijk welkom te wensen.
- Slim gebruik gemaakt van het bieden van een menu bovenaan de e-mail. Alleen op desktop i.v.m. de ruimte.
- Duidelijk hoofditem met de hoofdboodschap en button in HTML.
- Sturing op hoofddoel.
- Extra sturing op het maken van een keuze (genre) boek om interesses af te vangen.
Diabetesfonds – Smaakmakers nieuwsbrief
Maandelijks een lekker en gezond recept.
- Erg gebruiksvriendelijk.
- Kadering van de artikelen voor focus.
- Zo min mogelijk afleiding van het doel. Daarom wordt ook maar 1 kolom gebruikt.
- Gebruik van icoontjes voor herkenbaarheid.
- Ruimte voor uitschrijven van recepten. Kort en krachtig en helder weergegeven.
- Gebruik van grote afbeeldingen om te inspireren.
Bol.com – Productreview e-mail
Het belang van zo veel mogelijk productreviews is groot. Met dit design vergroot bol.com het aantal reviews op hun producten aanzienlijk.
- Focus in design door directe vraagstelling.
- Mobiel gebruiksvriendelijk (eerder nog niet).
- Duidelijke sturing in design, door centreren tekst, pijltjes, duidelijke buttons.
- Interactie door beoordeling al te starten in design.
- Zo min mogelijk elementen die afleiden van het doel.
Big Green Egg – Inspiration Today e-mail
Een Big Green Egg e-mailmenu. Met daarin recepten en tips om te inspireren.
- Beleving door sfeerbeeld en passend bij merk.
- Mobiel gebruiksvriendelijk.
- Speelse sturing in design.
Esquire – Weekly
Wekelijkse nieuwsbrief gericht op mannen die op de hoogte willen worden gehouden van onder andere lifestyle en auto’s.
- Passend bij het magazine (look en feel).
- Leuke fancy toepassingen als Hamburgermenu (op mobiele versie) en mogelijkheid tot carousel banner.
- Duidelijke sturing in design, door centreren tekst, pijltjes, duidelijke buttons.
Conrad – Nieuwsbrief
Nieuwsbrief met productoplossingen op maat.
- Kadering zorgt voor samenhang en dus focus.
- Extra toevoeging van sidebar biedt mogelijkheden.
- Reviews in de e-mail wekken in het kader van ‘social proof’ extra interesse op bij de ontvanger.
- Prijsbewustheid door indicatie.
- Elementen in het design die de ogen (kijkrichting) sturen, zoals de pijltjes in de sidebar.
- Call-to-action geeft duidelijk contrast.
Pig Progress Advisory – Attentiemail
7 dagen voordat de proefperiode van de Pig Progress Market Advisory erop zit de ontvanger warm maken voor verdere afname en een voorstel doen.
- Weinig afleiding zorgt voor focus doel.
- Sturing aan de hand van elementen, zoals: pijltjes, een te volgen tijdslijn en gecentreerde tekst.
- Heldere kleuren zorgen hierin in sturing, zeker naar de call-to-action.
- Reviews van anderen (Social proof) wekken extra interesse op.
Het Noordbrabants Museum – Nieuwsbrief
Maandelijkse nieuwsbrief over tentoonstellingen en activiteiten.
- Duidelijke, visuele boodschap bovenin met call-to-action, waardoor de ontvanger direct kan doorklikken naar de website.
- De afbeeldingen bevatten pijltjes richting de tekst, zo wordt de lezer gestuurd richting de boodschap en call-to-action.
- Het template bevat flexibele contentblokken, zoals grote afbeeldingen met call-to-action of een blok met een quote. Deze kunnen los ingezet worden om de boodschap te ondersteunen.
- De buttons hebben bewust een andere kleur gekregen dan de huisstijl, om op die manier extra aandacht te vestigen op de call-to-action.
- De titels boven de artikelen zorgen voor meer overzicht en helpen om de inhoud van de e-mail te scannen.