Tijdsbesparing door een slim template

Elsevier

Leestijd 5 min.

Vanuit Elsevier is er altijd veel content welke gedeeld moet worden in nieuwsbrieven door verschillende redacteurs. Veel content te verwerken, lastminute aanpassingen en deadlines maken het een aanzienlijke klus om nieuwsbrieven te versturen. Efficiëntie in tijd en foutloos werken door slim gebruik van een template is dan ook erg welkom.

Het verwerken van veel content in nieuwsbrieven door veel gebruikers efficiënter laten verlopen door een slim template.

Slim gebruik van drag & drop: automatische verandering van content wanneer het artikel binnen een template wordt versleept naar een ander artikeltype in de e-mail.

Veel tijdsbesparing en snel kunnen schakelen bij aanpassingen in content.

Wensen voor een nieuw template

  • Een nieuw design met meer gebruiksgemak;
  • design aansluitend bij nieuwe website;
  • rekening houdend met hedendaagse technieken (gebruik mobiel bijvoorbeeld);
  • ontvanger moet de content snel kunnen scannen;
  • traffic genereren naar website;
  • gebruik van slimme technieken van Tripolis.

Oplossing – een template met handigheidjes

  • RSS feed: template met RSS feed waarbij dagelijks de meest recente en relevante nieuwsitems vanuit de website automatisch ingeladen worden.
  • Afbeeldingen inladen: automatische selectie van juiste formaat afbeelding.
  • Drag & drop: artikelen snel heen en weer kunnen schuiven in secties waarbij de content zich aanpast naar het artikeltype waar het naartoe versleept wordt.
  • Handmatige flexibiliteit: mogelijkheid tot het flexibel handmatig toevoegen van extra artikelen.
  • Background image: tekst over afbeelding zodat bij niet gedownloade afbeeldingen de titel van het nieuwsitem wel altijd zichtbaar blijft.

Het opmaken en indelen van de nieuwsbrief gaat nu steeds sneller. Flexibel inspelen op actuele nieuwswijzigingen is nu mogelijk.

Quote redacteur, Elsevier

De voordelen van het nieuwe template

  • Makkelijk in gebruik door drag & drop;
  • werkt heel snel om op te maken (toetsenbord komt er haast niet aan te pas);
  • iedereen kan er zonder veel uitleg mee werken;
  • kostenbesparend in tijd;
  • minder foutgevoelig bij aanpassingen;
  • de ontvanger kan snel de inhoud scannen en doorklikken, juist ook op mobiel device.

Het eindresultaat

  • Headline: afbeeldingen met background image, extra description en ‘lees meer’ tekst.
  • Artikel met alleen een afbeelding en titel.
  • Artikel met alleen een titel met ‘lees meer’ tekst.

Meer succesverhalen