Er gaat een wereld voor je open bij het ophalen van de Wereldpas

HANOS

Leestijd 5 min.

De exclusieve HANOS Wereldpas kan door (horeca)ondernemers worden aangevraagd om aankopen te kunnen doen bij HANOS. HANOS wilde door middel van e-mail de aanvragers stimuleren de Wereldpas op te halen. Allereerst via een pilot en daarna uitgerold over alle groothandels.

Een geautomatiseerd proces ontwikkelen waarbij klanten een hartelijk welkom krijgen en gelijktijdig ertoe aangezet worden de aangevraagde pas op te halen.

Een geautomatiseerde welkomstcampagne met beïnvloedingstechnieken en uniform uitgerold over alle groothandels.

Hoge open en click rates en meer opgehaalde Wereldpassen dan ooit te voren.

Juiste boodschap, juiste hoeveelheid

Iedereen die de Wereldpas aanvraagt kan een aanvraagbevestiging verwachten met 1 of 2 e-mails als opvolging. Daarvoor is een splitsing gemaakt in 2 segmenten.

1. Het eerste segment ontvangt naast de aanvraagbevestiging 1 e-mail. De boodschap bevat naast een hartelijk welkom:

  • Personalisatie
  • Sociale bewijskracht (be├»nvloeding); veel mensen komen al in de groothandel.
  • Voordelen; benoemen/bevestigen waarom iemand goed heeft gedaan aan het aanvragen van de pas.
  • Sturing op kijkgedrag
  • Mogelijkheid tot geven van feedback; CloseAlert optie.
  • Zelfactivatie; mensen zich laten binden aan een handeling.
  • Informatie over telefonische opvolging

2. Het tweede segment ontvangt naast de aanvraagbevestiging 2 e-mails. De welkomstmail met een soortgelijke boodschap en een e-mail met:

  • Concrete boodschap met de vraag of iemand iets vergeten is.
  • Benoemen dat de pas gratis is.
  • Opnieuw zelfactivatie; mensen zich laten binden aan een handeling. En mogelijkheid geven tot bevestiging van het ophalen van de pas.

Hogere conversie dan ooit!

De campagne is een effectief geautomatiseerd proces waarmee met enkele investeringen een snel terugverdiende campagne is opgezet. Nadat de campagne het succes bewezen heeft is deze uitgerold over alle groothandels (uniforme branding).

 

De welkomstcampagne is nu de verbindende schakel tussen de klant, het hoofdkantoor en de groothandels.

Djoni Laarkamp-Makkink, HANOS

Meer succesverhalen